ENJOY2-1200x750

NezařazenéZdravíJak změnit stav své mysli

JAK ZMĚNÍM SVŮJ STAV MYSLI? 7 ZPŮSOBŮ, JAK ZMĚNIT NÁLADU A ZMĚNIT SVŮJ ŽIVOT

Lidské emoce jsou jedním z velkých darů života. Nic v historii lidstva nemělo takový dopad na světové dění. Emoce zahájily války a ukončily je. Emoce způsobují, že lidé dělají bláznivé věci a dosahují výsledků.

Když se nemůžete ovládnout nebo vás zahltí smutek a beznaděj, je snadné si myslet, že lidské emoce jsou mimo vaši kontrolu – ale není tomu tak.

Pokud se ptáte: „Mohu změnit svůj stav mysli?“, odpověď je ano.

Můžete si vybrat, jak budete komunikovat se světem a jaký význam přiřadíte svým zkušenostem. Můžete si vybrat stav mysli. Můžete se rozhodnout přejít do stavu síly. Můžete se naučit, jak změnit náladu.
CO JE MŮJ STAV MYSLI? „Stav mysli“ je definován jako kvalita vědomí člověka ve vztahu k vnějšímu světu, stejně jako vnímání vnitřních myšlenek a emocí. Zahrnuje vaši náladu a duševní stav v určitém okamžiku. Depresivní, úzkostný, racionální, kritický a zaujatý atd. jsou příklady stavů mysli. Můžete být dokonce ve více než jednom duševním stavu najednou. Než budete moci odpovědět na otázku „Jak mohu změnit svůj stav mysli?“, musíte vědět, jak se liší od nálady. Stav mysli není nálada.

Nálada je pomíjivá. Stav mysli je na vyšší úrovni a můžete ho ovládat.

Vaše nálada je pomíjivá. Pokud vás někdo přeruší v činnosti, můžete se cítit naštvaně. Nebo když čtete smutnou zprávu, můžete se cítit depresivně. I když se pak celý den cítíte takhle, pořád je to jen špatná nálada. Stav vaší mysli je na vyšší úrovni vědomí – a obojí máte pod kontrolou. Když ovládáte svůj stav mysli, jste pánem svých emocí a chápete, že život se děje PRO VÁS, ne vám. Když změníte náladu, změníte svůj život.

„Rozdíl mezi špičkovým výkonem a špatným výkonem není inteligence nebo schopnosti; nejčastěji je to stav, ve kterém se nachází vaše mysl a tělo.“ – Tony Robbins

CO OVLIVŇUJE MŮJ STAV MYŠLI? Stejně jako vše, co souvisí s lidskými emocemi, i vaše nálada a myšlení jsou dosti rozmanité. Ale stejně jako většinu věcí v životě, věc číslo jedna, která ovlivňuje váš stav mysli, je vaše zaměření. Na co se rozhodnete zaměřit? Vaše mysl je vycvičena k hledání toho špatného – k boji nebo útěku, jak se to dělá už dva miliony let. Ale můžete to přeškolit, aby hledala dobro.

Mysl je vycvičena k hledání nebezpečí, ale můžete ji přeškolit, aby hledala dobro.

Péče o své tělo je také nezbytná pro vaši náladu, zejména těchto pět faktorů.
health benefits of gratitude
STRAVA
Do auta byste nenatankovali špatné palivo a totéž platí pro vaše tělo. To, co krmíte své tělo, také živí vaši mysl, takže se ujistěte, že jíte zdravě a pijete hodně vody.
CVIČENÍ
Dokonce i mírné cvičení, jako je chůze, prokazatelně pomáhá s depresí a úzkostí a uvolňuje endorfiny, díky nimž se cítíme šťastní.
SPÁNEK
Dostatek spánku umožňuje tělu a mysli zotavit se a opravit se. Je zásadní pro paměť a funkci mozku, hormonální regulaci atd.
SLUNEČNÍ SVĚTLO
Stejně jako cvičení bylo prokázáno, že dostatek slunečního záření snižuje depresi tím, že pomáhá uvolňovat serotonin, „hormon/chemikálii štěstí“, která zvyšuje pocity pohody.
STRES
Existují také negativní chemikálie a náš mozek jich ve stresu produkuje hodně. I když to přímo nepociťujeme, stres způsobuje nesoustředěnost, depresi a úzkost a může mít dopad na všechny kolem vás.

JAK ZMĚNÍM SVŮJ STAV MYSLI?

Kdy jsi měl naposledy špatnou náladu? Jak setrvání v tomto stavu ovlivnilo všechny oblasti Tvého života (práci, vztah, výkon ve škole, při sportu…)? Často se domníváme, že naše emoce jsou mimo naši kontrolu, ale to je zcela nepravdivá domněnka. Ve skutečnosti se můžete naučit, jak svou náladu změnit – a to během okamžiku.
employee appreciation at work happy woman
1. PROZKOUMEJTE SVÁ OMEZUJÍCÍ PŘESVĚDČENÍ
Mnoho lidí si myslí, že musí žít s jakoukoli náladou, ve které jsou. Myslí si/věří, že jsou náchylní k neštěstí nebo úzkosti nebo že mohou být v dobré náladě, jen když se věci ve vnějším světě dějí, jak oni chtějí. Klíč k žití neobyčejného, nádherného života nemá nic společného s vnějšími lidmi nebo událostmi. Musíte prozkoumat svá omezující přesvědčení – jsou pozitivní nebo destruktivní? Identifikujte všechna destruktivní přesvědčení o vaší schopnosti ovládat své emoce a nahraďte je posilujícími.
2. ZMĚŇTE SVŮJ VNITŘNÍ MONOLOG
Vaše omezující přesvědčení ovlivňují váš vnitřní monolog a tyto myšlenky vytvářejí váš svět. Přesto mnoho lidí nikdy nepřestane zpochybňovat svého vnitřního kritika a nezmění ho v přítele místo nepřítele. Až se příště přistihnete v negativní samomluvě, představte si, že jste svým vlastním nejlepším přítelem – mluvili byste se svými přáteli tak, jak s vámi mluví váš vnitřní kritik? Myslete raději na něco pozitivního. Nejenže zjistíte, jak si zlepšit náladu, ale změníte celý svůj pohled na život.
3. UPRAVTE DRŽENÍ TĚLA
Pozorujte své držení těla, když jste šťastní, na rozdíl od toho, když jste smutní – nebo jak vypadáte, když jste naštvaní, nebo když jste nadšení. Je v tom rozdíl,  že? Všichni se někdy dostáváme do negativních psychologických a emocionálních stavů, ale můžete změnit svůj stav mysli změnou svého těla. Řeč vašeho těla vysílá do mozku signály o tom, jak se cítíte a jak fungujete. Pokud máte špatné držení těla, odráží se to v negativních emocích emocích nebo negativnímu stavu. Správné držení těla a bdělost vytvářejí pozitivnější stav a jsou klíčem ke změně nálady.
4. CVIČTE, HÝBEJTE SE
Jak změníte svůj stav mysli, i když se potýkáte s nesmírným stresem? Tajemství je v pohybu těla. Emoce vzniká pohybem. MOTIONS=E-MOTIONS. Jinými slovy, emoce jsou spojeny s pohybem v našem těle. Zatímco posloucháte oblíbenou písničku, která vás rozesměje, tancujte. Jděte se projít ven – zelená plocha je prokazatelně relaxační. Zrychlete svou tepovou frekvenci cvičením, přirozeným zlepšovačem nálady. Pohyb těla uvolní všechen stres a zlepší váš duševní stav. Plus, začněte trénovat a zlepšovat postoj svého těla.
5. ÚSMÍVEJTE SE
Stejně jako změna držení těla, úsměv vysílá pozitivní signály do vašeho mozku. Může dokonce přimět vaši mysl, aby si myslela, že se cítíte lépe, než se ve skutečnosti cítíte. Usmějte se na sebe do zrcadla nebo navažte oční kontakt s lidmi kolem vás. Bez nálady? Podívejte se na zábavné video, podívejte se na staré obrázky nebo si pusťte svou oblíbenou písničku. Vždy se najde něco, co vám vykouzlí úsměv na tváři. Nakonec si osvojíte, jak zlepšit náladu a myšlení.
6. VYTVOŘTE POSILUJÍCÍ RITUÁLY
Někteří z nejúspěšnějších lidí na světě si pravděpodobně kladli otázku: „Jak mohu změnit svůj stav mysli? Mnoho z těchto lidí má jedno společné: vytvořili posilující rutinu, která jim pomáhá zůstat v pozitivním stavu. Začněte ráno správně pozitivní snídaní, která dodá energii. Cvičte nebo si nastavte jiné rituály – meditaci, psaní do deníku, ranní studium, abyste nastavili tón svého dne. (příklad – Robin Sharma klub – vstávají v pět, věnují 20 min cvičení, 20 min studiu, 20 min plánu na další den). Cvičte, bavte se a trénujte vděčnost. Život je od toho, aby se žil – ne abyste se v něm trápili.
7. PŘIJMĚTE NASTAVENÍ MYSLI NA HOJNOST
Jinými slovy mindset hojnosti. Všechno se děje pro něco. Všechno mě může nějak obohatit. Život je úžasné, hojné dobrodružství a všechno je dostupné. Všeho je dost pro všechny. 
Opravdová svoboda přichází, když přijmete každý okamžik takový, jaký je, místo toho, abyste potřebovali všechno ovládat a přimět to, aby to odpovídalo vašim očekáváním. Očekávání jsou nebezpečná právě z tohoto důvodu: pokud se nenaplní, váš stav mysli se zhorší a tento stav ovlivní vás i Vaše okolí. Když převezmete odpovědnost za svůj životní styl, pocity a činy, získáte skutečnou svobodu. Když pochopíte, že svoboda je stav mysli a že tajemstvím k jejímu dosažení je osvojení myšlení hojnosti, můžete změnit svou náladu, změnit svůj život.

Věra Nekvindová

Životní koučka, lektorka a terapeutka. Expertka na odhalení příčiny problému a nalezení řešení. Pracuje s páry, jednotlivci i dětmi. Během hodiny společně s vámi najde cestu k odstranění vašeho problému. Pomáhá v oblasti vztahů, komunikace, kariéry, rodičovství a depresí.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *